tirsdag den 12. december 2017

Her op til juleferien kan du få et forspring

Faste læsere vil huske, at jeg har skrevet om det før. Jeg gentager det dog gerne, for det ER bare relevant at nævne. Op til ferier vil der være mange, der slækker på deres ansøgningsfrekvens. Ikke fordi de er dovne, men nok fordi, de er ved at give op - og måske, bevidst eller ubevidst, er begyndt at forvente et afslag...


Det skal du vende om, både for din egen mentale sundheds skyld, men også fordi det netop er nu du har mindre konkurrence.

For du må ALDRIG give op!

Det er nemt at sige for mig, for jeg starter i nyt job 8. januar 2018 - og jeg kan love jer for, at det ER nemt at være tæt på at give op. Når man først har fået talrige afslag, og fået at vide, at der var 3-400 ansøgere, så ved man godt, at det ER et lotteri, hvem der bliver kaldt til samtale...

Men det skal ikke være nogen undskyldning for at give op. Tværtimod!

Det er NETOP når du er tættest på, at det 'kun' kræver den ekstra smule kreativitet, at du kommer foran i stakken af ansøgere. Derfor: læs nogle af artiklerne på denne blog. Du kan surfe rundt, og danne dig et overblik, så du er velforberedt på at komme foran. Du har tiden til det. :-)

Med det in mente, så glæd dig til at fyre nogle rigtig gode ansøgninger afsted, og held og lykke herfra. Glædelig jul til alle. Du kan, og du skal tro på det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar