tirsdag den 14. juni 2016

Man kan ikke tilbagekalde en mail

Det kan være lidt småkomisk at modtage afslag engang imellem. For kort tid siden modtog jeg denne tekst:

Kære ansøger Mange tak for vores samtale vedrørende stillingen som kontorelev hos [Firmanavn fjernet]. Vi beklager at måtte meddele dig at stillingen er blevet besat til anden side. Beslutningen er truffet af ansættelsesudvalget efter nøje vurdering af de udvalgte kandidaters faglige og personlige kvalifikationer. Der har været ca. 120 ansøgere til stillingen. Vi vil gerne sige tak for din interesse for [Firmanavn fjernet] og vi ønsker dig held og lykke med din videre jobsøgning.

Jeg skrev en høflig mail, idet jeg naturligvis måtte anføre, at vi ikke havde haft nogen samtale, men ønskede dem da held og lykke med den kandidat de havde valgt. Uden at få svar.

Få minutter efter kom der en mail med emneteksten Tilbagekaldelse af mail.

Det virker ikke. :-)

To ting der kan læres af den slags:
  • Læs ALTID korrektur på din tekst før du udsender til mange modtagere
  • Sig ALTID tak til den der påpeger fejlen. Alt andet er manglende takt og tone
Nu gjorde fejlen ikke det store, for der var nok mange, der slet ikke ville opdage den, men alligevel er det vigtigt at huske. Jeg husker tydeligt, hvordan jeg selv havde det med teksten da jeg skulle knalde en mail af til i alt 1280+ modtagere. Der var tjekket kommaer og stavning i alt. Bare tanken om, hvis halvdelen opdagede en fejl kunne være katastrofal. Det var til mennesker som læser alt deres e-post, og som i dette tilfælde kunne blive en væsentlig ting.

Så lærer man, at være grundig, skal jeg love for.

Fortsat god dag herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar