mandag den 1. februar 2016

Respekten for andres arbejde

Jeg synes det er rigtig sjovt at se DR1-programmet Bonderøven. I går rodede han med reb, og der blev lavet nogle fantastiske løsninger ud af alternative materialer. Jeg forstår det ikke alt sammen, for jeg er nok lidt for moderne kontornusser, som gerne fusker på andre måder med udskæringer m.v., men jeg kan godt respektere det håndværk og den iver som bonderøven lægger for dagen.

På samme måde har vi det nok alle sammen med dem som enten elsker køkkentjansen eller andre jobs, hvor vi andre kun gør tingene på hobbyplan, men hvor de så har lysten til at lave det hele året rundt.

Det er det jeg kalder, at have respekt for andres arbejde.

De ville såmænd nok lige så meget betakke sig ved nogle af de ting, jeg synes er rigtig sjove, og det er jo præcis det, som gør os alle interessante - at vi rent faktisk ER forskellige, på både godt og ondt.

Prøv at beundre ting du ikke kender i forvejen, næste gang du støder på det. Det vil give en helt ny vinkel på tilværelsen, og måske åbne nye døre, og nye tanker for dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar