onsdag den 7. juni 2017

Opgrader dine kompetencer

For min egen del er der positivt nyt, som jeg gerne vil dele med jer, kære læsere af denne blog. Mandag starter jeg et 7 dages forløb med gaffeltruckcertifikat B, som er kulminationen på flere års overvejelser i den forstand, at jeg har haft en del ansættelser, og hver gang jeg har søgt et lagerjob, så har den eneste mangel være truckcertifikatet.


For din egen del er der måske et andet kursus du mangler for, at dit CV bliver fuldkommen skarpt. Så er mit bedste råd aldrig at give op. Selv hvis du ikke får indfriet dit primære ønske, så kan et sekundært i hvert fald give fremdrift.

Og man skal huske, at kurser kan man aldrig have for mange af!

Vi ved, at virksomhederne gerne vil have alsidige medarbejdere, fordi det giver fleksibilitet under sygdom og/eller ferie, og her kan et truckcertfikat være genialt i en virksomhed hvor der indgår opgaver, hvor lagerstyring indgår. Ganske som lagermanden også kan tage telefonen hvis en tysk kunde ringer, og den 'almindelige' receptionist, der også kan tysk, tilfældigvis er syg den dag...

Man skal tænke fleksibelt og flerdimensionelt når man alligevel er i gang med sin jobsøgning.

Del gerne dine tanker. Måske kan du inspirere andre læsere med dine tanker. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar