mandag den 1. maj 2017

Brug ja-hatten fornuftigt

Det er meget nemt at miste modet. Jeg har beskrevet det i flere af artiklerne her på bloggen, og altid anbefalet, at bruge ja-hatten. Der er flere grunde til, at det virker at være optimist, og det vil jeg fortælle lidt om i dag.


Det kan være en udfordring, men lad mig dele et godt tip med jer, kære læsere af denne blog.

Der er ting du kan ændre. Dem skal du gøre noget ved.

Der er også ting du ikke kan ændre. Dem skal du lære at sige pyt til.

Hvad mener jeg så med det?

Hvis du hele tiden bruger din energi på at ville ændre ting du ikke kan ændre, vil du miste modet. Det vil være spild af tid, og intet vil forandre sig af, at du ender med både mavesår og stress. :-)

Hvis du derimod bruger din energi på netop at ændre de ting du kan forandre, vil du hurtigt opdage, at din energi bringer resultater. Den optimisme du kaster ind i projekterne vil give nye resultater.

Der er ingen der kommer og takker dig, hvis du mister modet. Derimod vil alle kunne se, at du gør dit bedste hvis du VÆLGER at se muligheder hvor andre ser udfordringer og forhindringer. DERFOR skal du bruge ja-hatten i alle de projekter du går ind i. Når du søger job, så fortæl virksomheden hvorfor de skal vælge dig. Hvor kan du bidrage til virksomhedens drift?

Held og lykke med nyt fokus. Lad maj være måneden hvor du starter en helt ny kurs, og del gerne dine erfaringer med det nye fokus. Det vil glæde mig at høre hvordan disse artikler her på bloggen har hjulpet dig. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar