søndag den 7. februar 2016

Du er nøglen til dit næste job

Det er ikke noget tilfælde, at denne blog hedder Find passionen og jobbet. Du er nemlig nøglen til dit næste job. Det kræver engagement, at finde jobbet - og det kræver, at du nyder at gå på job hver eneste dag, for at fastholde dette job.

Man fristes næsten til, at sige, at hvis ikke jobbet er noget du har lyst til, vil du aldrig blive rigtig god til det. Der er nemlig en god grund til mange skifter job i løbet af deres karriere. Dårlige chefer, dårligt arbejdsmiljø, vanvittige arbejdstider eller blot generel utilfredshed er blandt argumenterne.

Derfor skal du fra starten af se, at få afklaret hvordan dit drømmejob ser ud, så du søger det, du har lyst til at arbejde med, for at vi alle kan være sikre på, at folk holder længere i de stillinger de er i på nuværende tidspunkt. Det vil spare rekrutteringsafdelingerne en hel del tid, hvis alle gider gøre denne anstrengelse til gavn både for sig selv, og sandelig også til glæde for virksomheden.

Derfor skal du stille dig selv de rigtige spørgsmål, herunder:
- hvorfor søger jeg stillingen?
- hvad kan jeg bidrage med i denne stilling?
- hvordan kan jeg udvikle mig i den pågældende virksomhed?
- hvilke mål har jeg i forhold til mine konkurrenter til jobbet?

Disse fire spørgsmål kunne gøre meget for dig, så du er afklaret med hvad du går efter.

Held og lykke med jobsøgningen. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar