lørdag den 26. december 2015

Du får ikke job ved at være negativ

Her til morgen blev jeg en smule overrasket, da jeg læste et oplæg fra en person, som gerne ville have lidt arbejde ved siden af sin førtidspension. Hun skrev følgende i en jobgruppe på Facebook:
hej allesammen. er der en herinde der mangler en til noget arbejde jeg er 29 år og går bare herhjemme er førtidspensionist . jeg vil gerne lave noget med børn eller dyr ... håber snart jegn høre fra nogen for er lidt træt af bare og gå hjemme vil jo gerne have noget og stå op til smile-humørikon men skal ikke være saa forfærdelig langt væk da jeg ingen bil har bor i hørby ved sæby i nordjylland .

Bemærk: jeg har undladt at lave rettelser. Brugen af store/små bogstaver kunne alene hjælpe, men se lige hvordan hun KUNNE have valgt at præsentere sig:
Hej alle sammen. Jeg er en kvinde på 29 år fra Hørby nær Sæby i Nordjylland, som gerne vil have lidt arbejde da jeg er førtidspensionist. Jeg interesserer mig for børn og dyr, og tænker, der måske var nogen der kunne bruge en person som mig.

Bemærkede du lige hvad der skete dér?

Hvis du udelader alle de negative konstateringer, bliver teksten opmuntrende at læse. Enhver kan regne ud, at vedkommende er træt af at gå hjemme, når vedkommende rent faktisk gør noget for at komme ud blandt andre, og hvorvidt du ejer bil eller ikke gør, er ikke spor relevant for opgaven. Man kunne dog til en vis grad argumentere for, at det så til gengæld var en god ide, at nævne hvis du rent faktisk har kørekort. Det kunne jo være en familie skulle bruge hjælp til at køre børnene i skole, og rent faktisk boede lige nede af vejen, ikke sandt?

Så husk: tænk altid PMI - Positiv Mental Indstilling...

God bagjul :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar